אדלשטיין: "אין אסטרטגיה; היו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו"

    אסתי פלד No Comments on אדלשטיין: "אין אסטרטגיה; היו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו"

    שר הבריאות לשעבר בראיון ל'קול חי': אנחנו גם לא היינו חפים מטעויות, אבל אני שואל – למה לחזור על אותן טעויות. אם כבר יש ממה ללמוד. אם אותם אלו שלמדו מאיתנו כשהיו באופוזיציה, יודעים מה צריך לעשות אז למה לחזור שוב על אותן טעויות?"

    יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר הבריאות לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין מותח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בקורונה, ואומר כי אין מדיניות ברורה. "הלוואי והייתה כאן אסטרטגיה. קורונה זה משהו שעדיין לא נלמד בפקולטות לרפואה אז יש זכות לגישות שונות, אבל כאן זו לא אסטרטגיה. אם היו מקבלים החלטות לפני כמה שבועות לא היה צריך סגר. כשדוחים את ההחלטות מגיעים למצב של 6,000 מאומתים ליום", אומר אדלשטיין.

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, הדגיש אדלשטיין, כי "גם אם היום אנחנו כולנו נכנס לסגר מלא, בשבועיים הקרובים תימשך העלייה במספרים. ככה זה פועל".

    "החיסון מועיל", אומר השר לשעבר "אבל מול מוטציות מסוימות היעילות יורדת. אני אמרתי בקולי שאנחנו גם לא היינו חפים מטעויות, אבל אני שואל – למה לחזור על אותן טעויות. אם כבר יש ממה ללמוד. אם אותם אלו שלמדו מאיתנו כשהיו באופוזיציה, יודעים מה צריך לעשות אז למה לחזור שוב על אותן טעויות?"

    עם זאת, ח"כ אדלשטיין קרא לציבור להישמע להנחיות: "למרות כל הזעם שלי, אני ממליץ לכולנו להקשיב להנחיות. לשמור על מסיכה, מרחק ולהימנע מההתקהלויות".

    "הגישה שלנו תמיד הייתה שיש הנחיות ובתוכן צריך לקרוא לאזרחים להיזהר, אבל כאן כשאני רואה כבר חודש וחצי סוג של המלצות ובקשות. לא כל אחד אפידמיולוג. הדברים צריכים להיות ברורים. אי אפשר להעביר את הניהול לאזרחים", הדגיש. "לכן כל הזמן היינו מול התקשורת ובביקורים. נסענו כל הזמן. לא היה כמעט בית חולים שלא ביקרתי בו בזמן גלי הקורונה הקודמים. רציתי להראות לציבור שיש הנהגה".

    אדלשטיין המשיך ואמר: "אי אפשר 'להכיל את הקורונה', כי בסוף זה פוגע בכל התחומים. בכל הצניעות, אני לא הייתי מגיע למצב הזה. את ההכנות שהוכנו במשרד הבריאות כבר לפני כמה שבועות, הייתי מעביר גם בממשלה הפריטטית הקודמת, שהייתה קשה מאוד".

    "עיקר הבעיה היא בהתחמקות מקבלת החלטות ואין יד חזקה על ההגה. עם כל הבעייתיות של הממשלה הקודמת, היה ברור שכששר הבריאות מגיע עם ההמלצות הוא יקבל גיבוי מלא מראש הממשלה וגם יעברו בקבינט, גם אם אחרי שינוי קטן זה או אחר. פה מתעלמים לגמרי מהדרג המקצועי".

    אדלשטיין מתח ביקורת על יציאת ראש הממשלה לחופשה: "כשנכנסתי למשרד ויצאתי לחופשה קטנה, כשהמצב היה בסדר ואחרי זה הבנתי שזה לא היה מתאים. כמו שלא יוצאים לחופש במבצע צבאי, ראש הממשלה והשרים היו צריכים לדחות את החופשות שלהם".

    "אנחנו כרגע מול כזה משבר, שצריך לא לבכות על החלב שנשפך, אלא להתרכז ולעשות את הדברים נכון. גם כשהיה לי נוח לאחרונה להעביר ביקורת לא עשיתי את זה, עכשיו כשאני רואה ששום דבר לא קורה מחובתי לדבר", אמר השר לשעבר.



    0 תגובות